۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۵۸۶۴۶۸
آیت الله مظاهری:

بنیه علمی و اخلاقی حوزه تقویت شود| قوام حوزه‌ های علمیه در گرو صیانت از مرجعیت است

حضرت آ‌یت الله مظاهری با اشاره به جایگاه رفیع نهاد مرجعیت و تأثیر تاریخی این نهاد در ابقای تشیع، دوام و قوام حوزه‌های علمیه و پیشبرد اهداف انقلاب و نظام را در گرو صیانت از این جایگاه مهم دانست.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با حضرت آیت‌الله مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان دیدار  و گفت وگو کرد.

حضرت آیت‌الله مظاهری در این دیدار، با اظهار مسرت از انتخاب آیت‌الله حسینی بوشهری به عنوان دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و دعا برای موفقیت روزافزون ایشان، رسالت و مسؤولیت شورای عالی و دستگاه‌های اداره‌کننده حوزه‌های علمیه را بسیار خطیر خواند و گفت: مسؤولیت اساسی ارکان حوزه‌های علمیه، تلاش برای رشد و بالندگی حوزه‌ها و حوزویان در دو بعد «علم» و «تقوا» است و رضایت حضرت ولی‌عصر(عج) نیز صرفاً با پیشرفت حوزه‌ها و موفقیت در این دو عرصه بزرگ کسب خواهد شد.

وی در این زمینه تأکید کرد: به رغم گستردگی تلاش‌های علمی و معنوی در حوزه‌ها و با وجود کمیت مطلوب در پژوهش‌ها و آثار علمی در حوزه‌های علمیه، متأسفانه حوزه‌ها از نظر کیفی و از حیث بنیه علمی و اخلاقی، در معرض آسیب هستند. از این جهت لازم است شورای عالی حوزه‌های علمیه و همه مسؤولان و متصدیان امور حوزوی در خصوص تقویت بنیه علمی و اخلاقی حوزه‌ها و جلوگیری از افت علم و معنویت در حوزه‌ها و خصوصاً در بین طلاب جوان، چاره‌اندیشی، برنامه‌ریزی و اقدام جدی و عملی داشته باشند.

حضرت آیت‌الله مظاهری در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به جایگاه رفیع نهاد مرجعیت و تأثیر تاریخی این نهاد با اهمیت در ابقای تشیع و دوام و قوام حوزه‌های علمیه و نیز پیشبرد اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های مهم شورای عالی حوزه‌های علمیه، صیانت از نهاد مرجعیت و پاسداری از حرمت و جایگاه مراجع تقلید در حوزه‌ها و ممانعت از هرگونه ایجاد خدشه به نهاد مرجعیت است.

حضرت آیت‌الله مظاهری در توصیه پایانی خود، با تأکید بر ضرورت رعایت حد اعتدال و انصاف در همه امور به ویژه در حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از رسالت‌های شورای عالی حوزه‌های علمیه مقابله با هرگونه افراط و تفریط در حوزه‌هاست و لازم است با قاطعیت تمام، حد اعتدال در مسائل و امور مختلف حاکم شود تا به رشد علمی و معنوی و عقلانی حوزه‌ها و روحانیون و طلاب و نیز به وجاهت و جایگاه اجتماعی و مردمی حوزه‌های علمیه آسیبی نرسد.

حضرت آیت‌الله مظاهری در پایان بیانات خود با اشاره به سوابق برجسته آیت‌الله حسینی بوشهری در خدمت به حوزه‌های علمیه، برای توفیقات ایشان در مسؤولیت جدید دعا کرد.

در این دیدار آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه حوزه علمیه اصفهان پس از مهاجرت حضرت آیت‌الله مظاهری، با حرکتی پرشتاب، در حال پیمودن مسیر رشد و ارتقا در ابعاد مختلف است، از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های رییس حوزه علمیه اصفهان از حوزه‌های علمیه و نهادهای‌ حوزوی و نیز از الطاف و مراحم همیشگی ایشان تشکر و قدردانی کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر ضرورت استمرار همکاری و هماهنگی حوزه‌های علمیه قم و اصفهان به عنوان دو حوزه بزرگ جهان تشیع، تقویت و رشد این همکاری‌ها را بسیار لازم و مطلوب ارزیابی کرد.

ارسال نظرات